Where is our singer? – 3. rész

whereeBátran kijelenthetjük, hogy egy zenekar lelke, motorja legtöbb esetben a frontember. Ám sajnos előfordul, hogy bármennyire jó zenét alkot egy adott csapat, nehezen találják meg hozzá a tökéletes énekest, aki hosszú távon tudja őket támogatni. A soron következő részben egy norvég csapatot veszünk górcső alá, akik az évek során sikeresen feltornázták magukat az ismertebb szimfonikus/gothic metál előadók közé, ám a folytonos énekescsere az ő zenei pályájukat is sokáig beárnyékolta. S egy kis érdekesség beharangozónak: Eddig mindegyik énekesnőjük más nemzetiségű volt!

Sirenia

Sirenia band
A zenekar 2001-ben alakult a norvég Stavangerben. Megalapítója Morten Veland, aki egykor a Tristaniát hozta létre. Zenéjük a szimfonikus/gothic metál vonalon halad, amely stílus mellől az évek során egyszer sem tágítottak. Kilenc éves fennállásuk alatt már a negyedik énekesnőjükkel dolgoznak együtt – noha egyesek csak háromról tudnak. Hogy is van ez? Azonnal kiderül!

Fabienne Gondamin (2001-2002)

where11
Ő az az énekesnő, akiről nagyon kevés szó esik. Amikor a zenekar az első lemez rögzítésére készült, gőzerővel keresték a megfelelő énekesnőt, ám mivel akkor még nem találtak állandó tagot erre a posztra, megelégedtek egy ideiglenes vokalistával is, aki legalább ehhez az egy albumhoz a hangját adja. Így került a képbe a francia származású Fabienne, akivel együtt felvették az “At Sixes and Sevens” című debütáló albumot 2002-ben. Mindvégig tudták azonban, hogy Fabienne csak ideiglenesen dolgozik együtt velük, mert nehezen tudták megoldani, hogy a lány Franciaország és Norvégia között ingázzon. A távolság nem tette lehetővé, hogy igazán egy bandának érezzék magukat, így hát Fabienne a lemez elkészülte után búcsút intett a Sireniának.

Henriette Bordvik (2002-2005)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Fabienne távozása után az alig 18 éves norvég lány vette át az énekesnői posztot, és három éven át ő is maradt a frontember. 2004-ben felvették vele az “An Elixir for Existence” című második nagylemezt, és egy “Sirenian Shores” című EP-t is rögzítettek együtt. Ezek az évek vezettek igazán az áttöréshez, és Henriette lett a Sirenia arca, akivel megismerték az emberek a csapatot. 2005-ben azonban az akkor 21 éves lány úgy érezte, a zene egyre több és több időt vesz el az életéből. Szeretett volna több időt szánni saját magára, a zenekaron kívüli életére, ezért úgy döntött, mind a saját, mind a csapat érdekében az a legjobb, ha különválnak útjaik. A Sirenia megértette a fiatal lány döntését, és jó kapcsolatban maradtak.

Monika Pedersen (2006-2007)

where13
A Dániából származó énekesnő 2006-ban érkezett a Sireniához. Vele új lendületet kapott a zenekar, s Monika neve azért is fontos, mert vele készítették el első videoklipjüket is a “The Other Side” című nótához. Később a “My Mind’s Eye” című számukhoz is forgattak videót. 2007-ben megjelentették harmadik nagylemezüket “Nine Destinies and a Downfall” címmel, s ezen Monika végre teljeskörűen bemutatkozott a hallgatóságnak. Ennek azonban nem lett folytatása, ugyanebben az évben ugyanis az énekesnő kilépett a csapatból, zenei nézeteltérések miatt. Erről így beszélt bővebben:

„Hosszas fontolgatás után döntöttem úgy, hogy elhagyom a Sirenia-t, de a zenélést folytatom. A zenében való egyet nem értés volt a döntés oka, nem éreztem azt, hogy ez a megfelelő zenekar számomra. Sok kellemes percet éltem át velük, rengeteg hasznos tapasztalatot gyűjtöttem, és csak a legjobbakat tudom kívánni nekik a jövőben. Nagyon köszönöm a rajongóknak a támogatást, nem utoljára hallottatok felőlem!”

Ailyn (2008-)

where14
Ailyn, eredeti nevén Pilar Giménez García, egy spanyol hölgyemény, és – mint ahogy azt már leírtuk a biográfiájában – teljesen véletlenül került be a zenekarba. Húga ugyanis Sirenia rajongó, és amikor Ailyn nevében myspace-ezett, bejelölte a csapatot barátnak. Nem vette azonban észre, hogy a zenekar külön felhívja a figyelmet arra: ha valaki énekesnőnek szeretne jelentkezni, jelölje be őket barátnak. Így aztán gyakorlatilag akaratán kívül beszervezte Ailyn-t egy meghallgatásra. Miután a Sirenia felvette vele a kapcsolatot, Norvégiába utazott, innentől pedig az események felgyorsultak, és hamarosan a frontemberi poszton találta magát. 2009-ben megjelentették negyedik, “The 13th Floor” című nagylemezüket, és egy videoklipet is forgattak a “The Path To Decay” című számhoz.

Eleinte sokan fenntartásokkal fogadták őt, hiszen előzőleg nem pont ilyen stílusban találkozhattak a nevével, ezért nem hitték, hogy alkalmas erre a posztra. Az idő azonban őt igazolja, hiszen azóta is erősíti a zenekart munkájával. Reméljük, ez még sokáig így marad!